مقالات آموزشی

اندازه گیری

فرآیند تداعی اعداد با مقادیر و پدیده های فیزیکی است . اندازه گیری برای علوم امروز بسیار اساسی است. در مهندسی ، ساخت و ساز و سایر زمینه های فنی. و تقریباً در همه فعالیتهای روزمره. به همین دلیل عناصر ، شرایط ، محدودیت ها و مبانی نظری اندازه گیری بسیار مورد بررسی قرار گرفته است. برای مقایسه سیستم های مختلف و تاریخچه توسعه آنها ، از سیستم های اندازه گیری بسیار استفاده می شود .

ادامه مطلب

فلومتر

فلومتر ها جهت اندازه گیری مقادیر در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و نیرو ( آب ) در تاسیسات صنعتی استفاده می گردند .

ادامه مطلب

سنسور

در فن آوری ، توسعه و استفاده از تجهیزات دقیق اندازه گیری. اگرچه اندام های حسی بدن انسان می توانند بسیار حساس و پاسخگو باشند ، اما علم و فناوری مدرن به توسعه ابزارهای اندازه گیری و تحلیلی دقیق تر برای مطالعه ، نظارت یا کنترل انواع پدیده ها متکی است.

ادامه مطلب

فلومتر داپلر

یک موج اولتراسونیک با یک زاویه از طریق دیواره لوله به مایع توسط یک کریستال انتقال بر روی مبدل نصب شده در خارج از لوله پیش بینی می شود. مقداری از انرژی توسط حباب ها یا ذرات موجود در مایع منعکس می شود و از طریق دیواره لوله به کریستال دریافت کننده برمی گردد.

اگر بازتابنده ها با سرعت سیال حرکت کنند ، فرکانس موج منعکس شده متناسب با سرعت جریان مطابق با اصل داپلر حرکت می کند. با ترکیب قانون اسنل و معادله داپلر ، سرعت جریان را می توان به صورت زیر تعیین کرد اگر V << C باشد.

ادامه مطلب

 

 

 

 

هیدرو استاتیک

اصل هیدرواستاتیک چیست؟

هیدرواستاتیک علمی است که به خواص خلاء، مایع و بخار می پردازد.

این رشته بر عمل فشار اعمال شده توسط سیال در سطح آن برای تعیین ارتفاع یا حجم درگیر متکی است.

اصل هیدرواستاتیک در قرن شانزدهم توسط یک ریاضیدان ایتالیایی به نام Evangelista Torricelli (1608-1647) توسعه یافت.

 

ادامه مطلب

فهرست
Shares
Share This